اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بهره‌مندی ابرکوه از آب انتقالی خلیج‌فارس به استان یزد

سرپرست شرکت آبفای استان یزد گفت: در پروژه انتقال آب خلیج‌فارس که در خط دوم انتقال آن استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از آن بهره‌مند ‌می‌شوند، سهمی نیز به شهرستان ابرکوه اختصاص داده می‌شود.

بهره‌مندی ابرکوه از آب انتقالی خلیج‌فارس به استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، صبح امروز محمد فاتحی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد به همراه سید محسن پورسید مدیر آبفای شهرستان ابرکوه با حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه دیدار و گفتگو کردند.

فاتحی در این دیدار به ضرورت صرفه‌جویی شهروندان در مصارف آبی و ایجاد همسویی بیشتر با آبفای شهرستان تأکید کرد.

سرپرست آبفای استان در گزارش خود در خصوص انتقال آب خلیج‌فارس نیز اظهار کرد: در این پروژه که خط دوم انتقال است، استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: تا کنون ۶۰ درصد از پروژه مذکور اجرایی شده و در نیمه اول سال آینده در بخش صنعت به بهره‌برداری خواهد رسید که در این خصوص شهرستان‌های خاتم و ابرکوه نیز از این آب بهره‌مند خواهند شد.

فاتحی همچنین تأکید کرد: آب تصفیه شده خلیج‌فارس از منطقه خِرسان مصرف شرب ندارد و تنها در بخش صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد اضافه کرد: هزینه تمام شده انتقال این آب بیش از ۳۰ هزار تومان در هر مترمکعب خواهد بود و با هدف تأمین مصرف آب چادرملو صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول